5 Eylül 2010 Pazar

hakemi de dövelim mi?

türkiye yunanistan maçından önce ntvde murat didin ile yunanistanda basket de oynamış ibrahim kutluayın bütün teorilerini evsahibi olmanın avantajıyla rakibi dövelim'e çevirmeleri pek rahatsız ediciydi. sonra baktım mehmet demirkol da benzer şeyler söylüyor, evsahibi oldugumuz için hakemi baskı altına alıp faul çalmalarını engellemeliymişiz! iyi mi... basketbol olunca fiar play birden neden iptal oldu anlamadım.
bir de umarım oyuncular bunları dinlemiyorlardır diye düşündüm. yani tek şansımız rakibi faulle hakem baskısıyla sert oyunla evsahibi avantajıyla sindirmek mi? başka türlü başarılı olamaz mıyız? yani basketbolda başarılı olmak için basketbol oynamamamız mı gerekiyor?
peki klasik bir FB-GS derbisinde seyirci hakemi baskı altına almaya çalıştığında neden alkışlamıyoruz? yoksa milli maç mı farkın sebebi?
bir de Rijkaard'ın bir avrupa kupası maçı sonrası demeci ters gelmişti bana. yok efendim gs'li futbolcular yeterince profesyonel değillermiş, takım öndeyken oyuncu değişikliği yapıldığında koşarak dışarı çıkıyorlarmış, yani masustan ağır ağır çatlatırcasına yürüyüp zaman çalmıyorlarmış oyundan, ve de efendim top taca çıktığında koşarak topu oyuna sokmaya gidiyorlarmış, yani oyunu öldürmek amacıyla topun taca çıkmasını fırsat bilip yavaş hareket etmiyorlarmış. helal olsun o oyunculara o zaman! ve de kahrolsun profesyonelliğin ahlakı! anlamıyorum gerçekten. bu sözleri Rijkaard yerine başka biri deseydi çok daha göze batardı eminim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder