7 Aralık 2009 Pazartesi

*John Steinbeck'in The Winter of our Discontent adlı romanının yeni bir baskısı çıkmış: bu kez Kaygılarımızın Kışı başlığıyla.
eski başlık Mutsuzluğumuzun Kışı idi.
bir sonraki da Hoşnutsuzluğumuzun Kışı neden olmasın?
bana yakışıyor gibi geliyor...
tabii sözün alındığı Shakespeare dizesi nasıl daha önce türkçeleştirilmiş falan hiç bakmadım. belki de çevirmenler orayı referans almışlardır...
ben gene de kendi kendime Hoşnutsuzluğumuzun Kışı demekten hoşlanacağım galiba...

Steinbeck ilkgençliğimin rehber yazarıydı. her kitabını nasıl severek okumuştum. şimdi pek birşey hatırlamıyorum. ya sevmezsem diye de tekrar okumuyorum...
belki de kırmalı bunu...

*Kitap başlığı deyince. bence unutulmaz kitap başlıklarından biri de "Kanrevanmaraş" idi. hala dilimde. Nuh Ömer Çetinay'ın. nooldu acaba sonra başka şeyler yayınladı mı? ben mi atladım. bakınca başka kitabı çıkmamış gibi görünüyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder