30 Aralık 2009 Çarşamba

Pasolini'nin şiirlerini unutmuştum

bir dize aramaya kalktım geçen gün, bir hikmet olmayan, böyle adlandıralamayacak, "işte bir hikmet!", içinde bir hikmet barındırdığı için güzel dize denen dize, denemeyecek, ama şahane, örnek bir dize buluveriyim diye tak şiir kitaplarının arasından bir kitap çektim, diyebiliriz, pasolini'yi elime alışım için.

Gramsci'ni Külleri. Nisan yayınları. Rekin Teksoy çevirisi.

dizeyi buldum hemen:
"biz yaşayanlar için usulca"

fakat şiirlerin genel olarak güzelliği şaşırttı beni. unutmuşum gitmiş bu kitabı. adı da zaten küller falan.

kitabın içine de pasolini şiiri hakkında dönemin dergilerinden birinde yayınlanmış bir yazıyı kesip saklamışım. yazı b. umut Aydın imzalı. başlığı da Direniş ve Şiir. ve de 1996 yılında Direniş dergisinde yayınlanmış. hiç hatırlamıyorum doğrusu dergiyi. ama iyi ki yazıyı kesip kitabın arasına koymuşum.
çok az yaptığım bir hareket, böyle küpür kesip kitap arasına koymak, ama her seferinde iyi ki yapmışım diyorum, sonradan ve yıllar sonradan, bulunca.

*

gözümde arpacık çıkmış. şaşırdım ve itirazvari bir şaşırma. bende olmaz öyle şey diyerekten. sanki iftira atılmış gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder