29 Aralık 2009 Salı

mahkeme kararı diye hukuki olacak değil

şu habere bir bakalım: http://www.netgazete.com/News/660436/selahattin_demirtas_kuzu_olmayacagiz.aspx

Selahattin Demirtaş ifade vermeye gitmeyeceklerini söylüyor. bizim kuşaktan aslında Demirtaş, yaşıtımız. kullandığı dile ve mantığa bakıyorum. en ilginç ilk nokta şu cümlesi galiba:
"Karar bir mahkeme tarafından verilmiş olmakla hukuki hale gelmez."
bu tür zemin kaydıran açıklamalara bayılıyorum. bunlar liberal düzlemin dayatmaya çalıştığı herşeyin tek tanımı vardır ve o tanım benim atadığım tanımdır diyen liberal-despotizmini kırıyor.
hukuki olan nedir? hadi bakalım.
ne hukuki değildir?
mahkeme kararları hukuki değildir mesela!

burada bir çelişki var diye Demirtaş'ı suçluyor değilim kesinlikle. aksine. neyin hukuki olduğunun aslında son derece görece olduğunu açıkça söylediği için işaret ediyorum. evet haklı, neyin hukuki olduğu görecedir ve herşey perspektif meselesidir, açıklama meselesidir.

kimilerine göre darbeler hukukidir mesela.
öte yandan hiçbir devrimci hukuksuz bir devrim yapmak istiyorum demez. gündemde bu terimler nasılsa yoktur ama olsaydı da demezdi.
veya hukuka başka bir çerçeve atar. mesela devrim hukuku. (halk meclisi gibi)
zaten bir devrimci normalde bir darbeyi 'hukuksuz' diye karalarsa çelişki olur, hukuksuz olduğu için değil hukukunu beğenmediği için karalaması gerekir. birşeyin hukuksuz diye nitelenmesi kolayca başka bir hukuka bağlı olmasıyla açıklanabilir çünkü (ve belki de açıklanmalıdır).
tek bir hukuk hiç olmadı.
o zaman hukuksuzluğun ne olduğu da tamamen açıklama meselesidir.

*Burhan Kuzu'nun soyadıyla dalga geçme meselesine gelince. bu isimle soyisimle dalga geçerek polemik benim hiç değer vermediğim bir polemik tipidir. anlamıyorum neden buna itibar edilebildiğini.
öte yandan, televizyondan izlerken konuşmayı, bir an, "biz kuzu değil kurt olacağız!", diyecek sandım!
işte bunu deseydi dalga geçme olmaktan çıkıp başka birşey olacaktı.
aslında dolaylı olarak dedi tabii ama o kadar etkili olamadı elbet. gene de dolaylı olarak da olsa "biz kurt olacağız" demesi enteresan.

kurt imgesi de yer değiştirdi galiba.

son yıllarda sağ - sol herşey yer değiştirirken.

-bu süreçte idris küçükömer'in hiç akla gelmemesi yeni bir popülerlik kazanmaması da merak edilesi bir nokta...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder